12.3.15

Volg je inspiratie

Blessed - Bianca van Baast
Ik ben een voorstander van doen wat je inspireert. Daarbij heb ik het niet alleen over schrijven, schilderen of welke vorm van kunst creëren dan ook, maar het volgen van elke ingeving die je krijgt.

Zo kreeg ik op een vrijdagochtend het idee om mijn vloer schoon te maken, terwijl ik eigenlijk van plan was om te gaan schilderen. Ik was net klaar met stofzuigen en dweilen toen mijn broer me belde of hij en zijn -toen nog kruipende- dochtertje op bezoek konden komen. Was het toeval dat ik net de vloer had schoongemaakt of wist ik onbewust al dat hij zou gaan bellen?

Op een winteravond zat ik al vroeg in pyjama tv te kijken. Het geluid stond hard, omdat één van mijn verwarmingsbuizen een tikkend geluid maakte. Het werd steeds luider en ik dacht er gek van te worden. Niet alleen omdat het geluid zo irritant was, maar ook omdat ik het gevoel had dat de buizen tegen me spraken. In eerste instantie probeerde ik het te negeren, maar naar een tijdje besloot ik te luisteren op de enige manier dat ik me kon bedenken: Ik ging naar beneden om de ketel te onderzoeken. Nog voordat ik de ketel bereikte wist ik wat de buis me had proberen te zeggen: Je achterdeur staat nog open! Ik sloot de deur, controleerde voor de zekerheid de ketel waar niets mee aan de hand bleek te zijn en ging weer naar boven. Het getik was gestopt.
Awake in a silver land - Parablev (Cameron Gray)
Op een maandagochtend stond ik voor de spiegel. Ik had het weekend ervoor besloten om die ochtend naar de kapper te gaan. Maar nu ik mezelf zo bekeek vond ik het eigenlijk nog niet nodig. Het kon wel een weekje wachten. Toch zei een stemmetje dat ik moest gaan.Ik bleef wat treuzelen in de hoop dat het stemmetje zou ophouden, maar het bleef zeggen dat ik NU moest gaan. Het leek me onlogisch om bij een kapper zonder afspraak rond lunchtijd aan te komen, maar mijn intuïtie bleef aandringen. Dus deed ik wat me werd ingegeven en sprong op mijn fiets.
Halverwege de route werd er met een fietsbel naar mij geseind. Een echtpaar waarmee ik een tijdje terug een aanvaring had gehad probeerde mijn aandacht te trekken. Onze relatie verliep de laatste tijd wat stroef en omdat ik zelf hier geen oplossing voor kon bedenken had ik het universum om hulp gevraagd. 
Nu hielden ze me aan met de vraag of we een afspraak konden maken om het uit te praten. Ik bevestigde dat en we wisselden nog wat beleefdheden uit voordat ieder zijn weg weer vervolgden. Eenmaal opgestapt was het dringende gevoel om naar de kapper te gaan verdwenen. En ruim een week later was alles uitgesproken en opgelost.


Zoals ik al eerder schreef staan we met alles in het universum in contact. Elk voorneem of wens wordt meteen (on)bewust waargenomen door alles in het heelal. Als je dus een ingeving krijgt is dat een ander deel van het universum dat je verder wil te helpen. Grijp die kans!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten