31.12.20

2020

2020 was een achtbaan met hoogte- en dieptepunten. Ik zat in het karretje en kon er niet aan ontsnappen.
2020 leerde mij overgave; aan de rit en elke ervaring die ermee gepaard ging.
   
2020 bracht onzekerheid. En vroeg om aanpassingsvermogen. 
2020 maakte me veerkrachtig.

2020 confronteerde me met ziekte en dood. Misschien hadden ik of dierbaren geen toekomst meer.
2020 leerde mij nu, niet later, te leven.

2020 betekende afscheid nemen en loslaten. Sommige vrije ‘vogels’ kwamen terug, anderen niet. 
2020 toonde mij dat alles en iedereen vrij hoort te zijn. Om te stromen, te bewegen en zijn eigen leven te leven.

2020 bracht eenzaamheid. Hoewel ik graag alleen ben, wil ik niet zonder intimiteit en verbinding.
2020 heeft me geopend voor oude en nieuwe contacten.

2020 bracht beperkingen. Althans dat maakte mijn ratio mij wijs, terwijl mijn hart en ziel daar anders over dachten.
2020 liet mij luisteren naar mijn innerlijke wijsheid en bracht mij (keuze)vrijheid.

2020 vroeg me rekening te houden met anderen. Samen staan we tenslotte sterker.
2020 leerde me dat het goed is om de samenleving te dienen, maar op jouw manier, niet op die van een ander, en NOOIT ten koste van jezelf.


2020 bracht moeilijke omstandigheden op mijn pad. Wilde ik hierop reageren vanuit een automatische piloot of maakte ik vanaf nu bewuste keuzes?
2020 leerde me kiezen en verantwoordelijkheid te dragen voor de consequenties.

2020 bracht emoties zoals angst, verdriet, boosheid en frustratie. Elke doorvoelde emotie had echter dezelfde boodschap voor me: Je bent geen slachtoffer. Ieder mens is krachtiger en machtiger dan je je kunt bevatten. 
2020 maakte me hierdoor sterker en zorgde ervoor dat ik in mijzelf ging geloven.

2020 voorkwam dat ik me nog langer achter mijn schildersezel verschool. Ze gaf me woorden om de visie die ik al jaren via mijn schilderijen deel nu in verhalen te vertellen.
2020 gaf mij moed om de boodschap van liefde en vertrouwen te blijven delen in een maatschappij die hier steeds minder in gelooft. 

Dankjewel 2020 en iedereen die deze boodschap van liefde en vertrouwen blijft delen.

Liefs,
Bianca

Veel mooie her-innermomenten aan wie je werkelijk bent toegewenst voor 2021. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten