16.10.20

Het lichaam innemen

In de eerste jaren van mijn leven communiceerde ik met een ‘onzichtbaar kind’. Toen ik opgroeide zat ik meestal met mijn gedachten in mijn eigen fantasiewereld. Dat kunstenaars dit doen wordt als redelijk normaal beschouwd. 
Wat er werkelijk gaande was, was dat ik eigenlijk niet wilde voelen. Ik had zoveel fysieke en emotionele pijn dat ik liever in mijn hoofd zat of buiten mijn lichaam zweefde dan dat ik naar mijn lichaam luisterde en vroeg wat het nodig had.

Voor de meeste mensen is deze toestand heel normaal. Een vriendin van me die steeds meer naar haar lichaam begint te luisteren is verbaasd over hoeveel ze altijd heeft weggedrukt zonder zich ooit bewust te zijn geweest van hoeveel energie, pijn en relaties dit eigenlijk kost. 

In 2017 waren mijn pijnen zo erg dat ik bijna niet meer kon lopen en lag dagenlang op bed. Ik was volledig uitgeput.
Langzaam kwam het besef dat mijn lichaam het medicijn bevatte om te helen. Maar om die te vinden moest ik eerst mijn lichaam gaan bewonen, Met name mijn bekkengebied, want als je goed geworteld bent val je minder snel om. 

Artist and title unknown


Mijn intuïtie leidde me naar activiteiten die vaak nog taboe zijn. Zoals het inzetten van seksualiteit om levensenergie op te wekken en je immuunsysteem te verbeteren. En het leven van prana in plaats van leven van eten en drinken. Fijn dus dat het programma De Outsiders hier gisteravond aandacht aan gaf. 
Je lichaam volledig bewonen en alle capaciteiten die het bevat inzetten, maakt je zoveel sterker en energieker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten