20.10.20

Where is the love?

Ik weet het nog goed. 
Het geluid in de drukkerij was oorverdovend. En toch… 
Ineens zag ik mijn collega zijn drukpers in de steek laten en naar de radio lopen. Iets aan hem verried dat er iets ernstigs was gebeurd. 

Niet veel later was het stil in de drukkerij en stonden we met zijn allen rond de radio. 
Het was 11 september 2001, even na 15.00uur. 

Zo’n 2 jaar later sta ik aan diezelfde pers en ben ík degene die het geluid van de radio harder zet. 
Uit de speakers schallen The Black Eyed Peas met het nummer ‘Where is the love?’.

Momenteel is er grote verdeeldheid in de wereld en vraag ik me hetzelfde af.
‘Where is the love?’
Niet omdat liefde er niet is. 
Liefde is er altijd en overal. Alleen willen we dat nog weleens vergeten...

The evolution of love - Bianca van Baast

2 opmerkingen:

  1. Ik vraag me ook af waar de liefde is. Misschien moeten we op school liefde onderwijzen. Dat is een oud voorstel van R van Duijn. Mooi schilderij ook op deze pagina. Dank voor je liefdevolle post.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Bianca, ook te vinden op MaatschapWij: liefde en een meer positieve kijk op de wereld ��

    BeantwoordenVerwijderen