16.11.14

Als Een glimp van je ziel lijkt te stranden...


Via een  doorgeefsysteem reist Een glimp van je ziel door Nederland. Elke twee à drie weken verandert het schilderij van onderkomen. Ik als maker heb geen zeggenschap over het volgende verblijfadres. Soms is dat jammer, omdat ik af en toe verzoeken krijg van geïnteresseerden die het schilderij graag onderdak willen verlenen en ik gun het hen van harte. Maar het is degene die Een glimp van je ziel te logeren heeft die bepaald aan wie het schilderij wordt doorgegeven.
Een heel enkele keer lukt het diegene niet om een nieuw onderkomen te vinden. Dan komt het goed uit dat ik een lijstje met geïnteresseerden heb.

In 2010 leek Een glimp van je ziel te stranden in Nijmegen. Maar Joek uit Arnhem, die jaren daarvoor al had aangegeven graag mee te willen doen, bleek bereidt het schilderij met kistje in Nijmegen op te halen.

Een glimp van je ziel - Bianca van Baast

















Goedemorgen Bianca,

Zojuist heb ik de Ziel opgehaald in Nijmegen.
We zijn er erg blij mee ook al mogen we het maar zo kort hebben (we zouden het wel voor goed willen houden …….).
Het ziet er nog heel goed uit, ik zou zo – op het oog – niets kunnen vinden wat beschadigd is.
We hebben intussen al verschillende adressen waar we het vervolgens kunnen brengen, maak je dus geen zorgen.
Uiteraard hoor je dat, maar eerst gaan we genieten van jouw schilderij.

Het staat op de eettafel op de ‘standaard’.

Hartegroet,
Joek van W.


Enkele weken later.

Beste Bianca,

Vandaag heb ik Hans gebeld, hij is een huisvriend van ons en ook onze huisarts. En daarnaast is hij ook schilder.
Ik heb hem gevraagd om jouw site te bekijken. Dat deed hij terwijl we dus aan de telefoon zaten. Hij wil graag de komende paar weken de gastheer van jouw ‘Ziel’ zijn.
Omdat ik zondag op verjaarsvisite van zijn vrouw naar hen toe ga, zal ik het zondag meenemen. Zij hebben dan een huis vol bezoek dus dan is het ook leuk dat je werk door veel mensen bekeken wordt.
Als ik het gebracht heb, dan mail ik het aan je. Het mailen zal wel zondagavond worden. (...)
Ik vind het wel jammer dat ik de ziel nu ga afstaan maar ik snap uiteraard de bedoeling van de rondreis.
Het is bijzonder dat we hier aan mee hebben kunnen doen.

Je hoort me zondag.

Hartelijke groet,
Joek van W. uit Arnhem (2010)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten