21.10.14

Een betere toekomst creëren we zelf.

“Ik denk dat robots de wereld gaan overnemen,” sprak een ondernemer bezorgt tijdens een bijeenkomst. “Ik ben bang dat de wereld vergaat,” bekende een collega. “Als ik het journaal kijk krijg ik het idee dat de Moslimgemeenschap niet meer te vertrouwen is,” schreef een kennis op social media.

We zijn nogal bang voor wat de toekomst ons gaat brengen. Dat is ook niet gek als je ziet wat de media ons voorschotelt. Ik vermoed dat er heel wat mensen denken, “In zo’n maatschappij wil ik niet leven!”
Zonder zich er bewust van te zijn is dit de eerste stap naar een betere toekomst. Want zodra we weten wat we niet willen, worden we gewaar van wat we wel willen.

 Simeon, de zuilenheilige - Carel Willink


Vreemd genoeg blijven de meeste mensen toch gericht op wat ze niet wensen. Als in een trans blijven ze gefocust op wat hen bang maakt. 
Angst is verslavend en wil gevoed worden. De media weet dit en maakt daar gretig gebruik van. Helaas betekend dit ook dat al het hoopvolle nieuws dat bijdraagt aan een mooie toekomst niet opgemerkt wordt.

Volgens de wetenschap bestaan er naast de wet van zwaartekracht meerdere natuurwetten, waaronder de wet van aantrekking. Die zegt dat wat je VOELT (wat meestal wordt gecreëerd door wat je DENKT) bepaald wat je aantrekt. 
We zijn het dus verplicht aan onszelf en onze (klein)kinderen om bewust op zoek te gaan, en te handelen naar wat ons blij maakt, wat ons hoop geeft en wat ons geluk brengt, zodat we hier meer van aantrekken.

In plaats van voorgeschotelde doemscenario’s door je hoofd te laten spelen is het dus verstandiger om je eigen gewenste vooruitzicht voor ogen te houden en daar op te vertrouwen, want vertrouwen is de sleutel naar verwerkelijking.

Bron: Pinterest


Mijn toekomstvisie is erg hoopvol. Ik weet tenslotte dat wij mensen er de potentie voor hebben. Ik verwacht dat veel er van werkelijkheid wordt, hoewel de kans bestaat dat dit niet meer in mijn levensjaren zal plaatsvinden.

Bij deze een deel van mijn visie:

- Dankzij al het geweld in de wereld zijn er steeds meer mensen die kiezen voor vrede. Zij gaan de rest van de mensheid leren hoe we vrede vinden in onszelf, zodat we geen behoefte meer voelen om een ander aan te vallen.
- De wereld en alles er op wordt gered door ondernemende mensen die de rest de mensheid gaan tonen hoe we in welvaart kunnen leven zonder te vervuilen.
- Automatisering gaat ons veel werk uit handen nemen, waardoor we eindelijk de tijd krijgen om te doen wat ons hart ons in geeft. Dit heeft tevens een positief effect op onze gezondheid en relaties.
- Jongeren (en volwassenen) zien wat mogelijk is in plaats van onmogelijk. Hierdoor raken ze gemotiveerd, krijgen ze meer zelfvertrouwen en valt de angst voor concurrentie weg. Men gaat verbindingen aan om samen de wereld een aangenamere plek te maken.

Voel je je geïnspireerd om jouw ideale toekomst te delen, reageer dan hieronder. En als je mijn visie deelt, help dan mee om dit te verwerkelijken.
Ik dank je wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten