27.6.16

Een glimp van je ziel - doorgeven

Eind 2013 verbleef Een glimp van je ziel in Haarlem. Ineke M, die het schilderij toen onderdak verleende had geen idee aan wie ze Een glimp van je ziel kon doorgeven. Na een oproep op facebook of er iemand in de buurt van Haarlem het schilderij wilde overnemen reageerde Karin W. uit Capelle aan den IJssel.


Hoi Bianca, 

Het is goed gegaan, gistermiddag heb ik het schilderij opgehaald, Ineke is me tegemoet gereden. 

Nu even kort, heb nog geen foto maar wel vast mijn adres zodat je weet waar het is:
(...) Capelle aan den IJssel.
Dank je wel.

Groetjes 
Karin W.


Ruim een week later ontvang ik een nieuw bericht van Karin.


Hallo Bianca, 

Ik geniet nog erg van het schilderij, kijk er graag naar. Leuk om de verschillende reacties erop te krijgen, mijn dochter vindt het een beetje eng. Mooi om te zien hoe iedereen verschillend reageert. 

Even een vraag: ik heb iemand die het schilderij graag te logeren heeft na mij, maar overdracht aan haar kan pas de 18e (dus na drie en een halve week). Is dat een probleem wat jou betreft? 

Foto en verhaal van mij volgt nog. 
Ik hoor graag van je.

Groet Karin W.
Een glimp van je ziel in Capelle aan den IJssel


Ik stelde Karin voor om het schilderij tijdelijk aan iemand anders door te geven en dit is de reactie die ik terug kreeg.


Hoi Bianca, 

Dat was een goed idee van je. Ik heb vanmiddag het schilderij bij mijn buurvrouw afgegeven. Zij gaat volgende week naar Italië, en was erg blij met het schilderij een week in huis. 
Dan komt het volgende week weer voor een paar dagen naar mij terug zodat het dan de week daarop weer overgedragen kan worden. 
De eerste foto is van Hetty met het schilderij, de tweede foto is zoals het schilderij hier bij mij stond van de week. 
Foto van mij met het schilderij heb ik nog niet, vanwege de plotselinge overdracht vanavond. Maar dat komt nog goed dus. 

Het is nu bij Hetty van W. (...) 

Groetjes 
Karin

Na 1,5 week:



Hoi Bianca, 

Het schilderij is weer bij mij terug, sinds vrijdag. Vanavond gaat het naar Cati C. D.. Zij woont in Alblasserdam. 
Ik heb voor de gelegenheid een aantal vrouwen uit de buurt uitgenodigd voor het eten. Oorspronkelijk was dat omdat Renee (die me attent had gemaakt op jouw schilderij en het project) zou komen kijken. Zij is helaas ziek vandaag, dus kan er niet bij zijn. 

Ik heb genoten van het schilderij, het geeft een mooie intensiteit en energie weer. En raakte me daarmee. Ik verkeer in nogal een hectische periode, waarin ik erg geconfronteerd ben met mijn ziel en wat die nodig heeft. En hoe ik die eerder verwaarloosd heb. 
Dit jaar september is mijn moeder overleden, dat was weer een confrontatie met hoe het met me is, hoe ik voor mezelf zorg, hoe ik naar mijn ziel luister. 

Zojuist heeft mijn dochter een foto van mij met het schilderij gemaakt. Ik voeg ook nog een foto toe van hoe het schilderij hier stond de afgelopen dagen. In een dierbare dingen hoekje. 
De schemerlamp is overigens gemaakt door Renee. 

Heel erg bedankt voor het mogen lenen van je schilderij. Ik vertrouw erop dat Cati er evenveel plezier van zal hebben. En al die mensen die hierna nog komen. 

X Karin W. uit Capelle aan den IJssel (2013)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten