8.4.16

Leestip: Het geluk project - Een gelukkiger leven binnen 12 maanden door Gretchen Rubin

Het Geluk Project -
Gretchen Rubin
Toen ik in 2010 met een burn out thuis kwam te zitten leek mij dit het perfecte moment om uit te zoeken wat mij nou eigenlijk gelukkig maakte. De ontdekkingen die ik deed, vond ik verrassend genoeg terug in het boek ‘Het geluk project’ van Gretchen Rubin. Schijnbaar geldt dit dus voor iedereen, concludeerde ik. 
‘Het geluk project’ is geen ‘how to’ boek, maar het persoonlijke verhaal van de schrijfster. En dat is maar goed ook, want de strikte manier waarop Gretchen te werk ging lijkt me niet voor iedereen weggelegd. Ondanks dat biedt het boek de lezer voldoende tips en inspiratie aan om zelf meer geluk in hun eigen leven toe te laten.

Ben jij ook iemand die alle reden heeft om gelukkig te zijn? En heb je desondanks het gevoel dat je eigenlijk nóg gelukkiger zou kunnen zijn? Dan is dit hét boek voor jou. Gretchen Rubin had alles: een man, twee leuke kinderen, een mooi huis en een goede baan, maar toch was ze niet zo gelukkig als ze zou kunnen zijn. Ze concludeert dat de enige die daar iets aan kan veranderen zij zelf is, en besluit zich een jaar lang te wijden aan het vinden van geluk. Iedere maand concentreert ze zich op een ander aspect van haar leven en zo probeert ze stap voor stap een gelukkiger mens te worden. Na 12 maanden hoopt ze antwoord te kunnen geven op de vraag: heb je je geluk in eigen hand ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten